٠٧‏/١٢‏/٢٠٠٨

العيد فرحة ... مااااء

قراء المدونة الأعزاء... مرحباً بكم من جديد
كل عام وأنتم بخير
فها هي وقفة عيد الأضحى المبارك - الوقفة بتاعته أدام الله عزه - حيث يقف المسلمون من مشارق الأرض ومغاربها بجبل عرفات ملبين النداء داعين لله أن يعتق رقابهم من النار.
وها هو عيد الأضحى المبارك - برضوالعيد بتاعه أدام الله عزه لتااااني مرة - حيث نحتفل بفداء سيدنا إسمـــاعيل - عليه السلام - -بكبش عظيم - بما قدّره الله لنا من الرزق من الأنعام أسوةً بالمصطفى - صلى الله عليه وسلم - فذاك هو العيد الحق ... العيد الكبير... حقاً كبير المقام , كبير الفرحة ...
فكل عام وأنتم بخير...
طبعاً أنا كنت عملت قصيدة خروفية عظيمة في البوست السابق ولمن لم يقرأها ويريد أن يقرأها
الضغط هنا
ياريت تقولولي رأيكم في محاولتي لممارسه الجزارة في الصورة اللي فوق وتصاميمي الفوتوشوبية. مستني تعليقاتكم.


ذاك -العيد يعني- خير ختــــــــام إلى أن نلتقي بعد إمتحان البــــــاطــــنة في 8-1
إلى أن نلتقى رجاءً منكم جميعاً أن تدعوا لي بالتوفيق في الإمتحانات القادمة..آمين
خالص تقديري ... وكل سنة وأنتم كايند - طيبين يعني -


والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

هناك ٤٠ تعليقًا:

۩۝۩ Dr. Flavio ۩۝۩ يقول...

زي الفل يا باشا .. بس هيا تصميم ولا انت متصور مع عجل فعلا ؟؟؟

أظن ده عجل لباني


ههههههههههههههههههه

semsema يقول...

انت ليك في الجزارة وكده؟؟
طيب احنا هندبح تاني يوم فاضي ولا حد مربط معاااااااااااك
ايه الفن ده اومال لما ربنا ينعم عليك وتاخد جراحة هتعمل ايه
ربنا يستر
عيد مباااااااارك"طويل العمر يطول عمره وينصره علي مين يعاديه هاي هيء"عليك يامحمد وباذن الله زي دلواتي كده تكون مطحون فالجراحة والنسا وبعدها بسنة باذن الله تكون علي جبل عرفات

Dr.Mohammed Gohary يقول...

محمود بيك
أهلا بيك

لا بجد والله يا حودة أنا فعلا متصور مع دبيحة هههههههه

لا لا دا مش عجل لباني يا حودة
دي فرخة
هههههههههههههههه


اشطة عليك يا حودة

حبيبي

كل سنة وانت طيب

Dr.Mohammed Gohary يقول...

سمسمة

شوفتيني وأنا جزار ؟؟؟ أجنن مش كدا ؟؟؟ هههههههه
أهي محاولات يائسة اني أمارس الجزارة
لا لا تاني يوم العيد فاضي بس آجي آكل وهاخد الجلد و 170 جنية استبينا؟؟؟ ههههههههههه
شوفتي أسلوب الجزارين؟؟؟

لما آخد جراحة دانا هبلطج بس دعواتك بس آخدها لوحدها ما يبقاش معاها مخلفات من خامسة
ههههههههههههههههههههههه


عيد مباااااااارك"طويل العمر يطول عمره وينصره علي مين يعاديه هاي هيء"

يا جامدة يا سمسمة انتي الوحيدة اللي توقعت انها هتفهم البوووء دا وفعلا فهمتية

عيد مبارك علينا وعليكم ياارب


وباذن الله زي دلواتي كده تكون مطحون فالجراحة والنسا وبعدها بسنة باذن الله تكون علي جبل عرفات

طاب زي دلوقتي هكون مطحون ف الجراحة والنسا وقولنا ماشي لكن بعديها بسنة إزاي هبقا علي عرفات؟؟؟؟ والامتياز؟؟؟؟ أقولك آخد امتيازي ف مستشفي الملك فهد
ايه رأيك
فكرة صح
ههههههههههههههههه

تحياتي

كل سنة وانتي كايند
هههههههههه

Kiara يقول...

ههههههههههههههههههههه

تحفه بجد

كل سنه وانت طيب يامحمد

عيد سعييييييييييد

Dr.Mohammed Gohary يقول...

كل سنة وانتي طيبة يا مولاان

والعيلة كمان


خالص تقديري وبامتنان

أي خدعة

۩۝۩ Dr. Flavio ۩۝۩ يقول...

بذمتك دي فرخه يا مفتري

قول ... اتكلم ... الانكار مش هيفيدك


الحقيقه يا جماعه إن دي معزه والجوهري مش عاوز يقول لتقولوا .. ده اللي ربنا قدرك عليه

معلش

هو أخره كده

ههههههههههههههههههههههههه

Dr.Mohammed Gohary يقول...

حودة بيك
أهلا بيك الله يخليك

كما غناها محمد هنيدي
إن كان عالرقص نرقص ياعالم رقصونا
أقولها أنا
إن كان عالدبح ندبح بنقولها وإسمعونا

يا عم حوده أنا بفكر أدبح جملين

وبعدين كووول دا خروف علي أساس إن اللية هيا اللي قدام دي
ههههههههههه
مردودالك يا عم الحاج

blue-wave يقول...

كل سنه وانت طيب يا جوهرى
وربنا يوفقك يارب
وحشتنا والله

غير معرف يقول...

كل سنه وانت طيب ياجوهرى

انت ناوى تسيب الطب وتشتغل جزر ولا ايييييييه

عيد سعيد
وركز ف المزاكرهبعد العيد
وربنا يوفقك ف الامتحانات
علشان ترجع تكتب لنا تانى

وكل سنه وانت طيب مره تانيه

mahasen saber يقول...

الكابتن الجزار الدكتور الجوهرى

على فكره اليى بيجمع اكتر من عشر وظايف فى بلدنا بيروح فى مصيبه او ربنا بيوقعه تحت ايد واحد جزار قصدى دكتور اسمه الجوهرى


كل عيد وانتا بالف الف خير يا جوهرى
ويا رب تكون خلصت امتحان الباطنه بخير او خلصت على الباطنه واستريحت

انا عارفه انى مقصره فى زيارتك بس مشاغل والله يا جوهرى بس مش اكتر من وظيفتين

كمان مره كل عيد وانتا وكل من تحب بالف الف خير وسلام

ويا سلام لو سبتك من الجزاره هيبقا ربنا بيجبك
ولو سبتك من الطب هيكون ربنا بيحبنا احنا

mahasen saber يقول...

على فكره يا جميل يا ابو الجزارين انا قلت لنهال على موضوع الرقم

واستلم بئه يا حلو نهال حطاك فى لستة الانتقام ههههههههه وانا مهمتى الفرجه والتشجيع ههههههههه
سلام يا غلبان

بنت القسام يقول...

بسم الله
ماشاء الله جميل اوى البوست
قريت قصيدة خروف العيد
ضحكت ضحك
يااااربي
ماشاء الله عليك
تحياتى

Dr.Mohammed Gohary يقول...

Blue Wave
بيقولو من القلب للقلب رسول
والله العظيم 3 إنت من أحب الناس اللي بحب تعليقاتهم ومدوناتهم
عارف ليه؟
أصل إنتا خليط بين الشيكولاته والكريم كراميل وكوووول حاجة حلوة علشان كدا بحبك يا عمووور
كل سنة وإنت طيب يا حبيبي والأسرة وكووول حبايبك يااااارب

Dr.Mohammed Gohary يقول...

سمسم
كل سنة وإنتي طيبة يا قمر
لالالالا
أسيب الطب بعد ماخلااااااص عمري ضاع ف دراسته وشعري وقع وأعصابي باااااظت
لا طبعا أنا بفكر أبقا جراح
وأهي كولها جزارة ههههههههه
ربنا يستر ويكرمنا ف المذاكرة
خالص التقدير
كل سنة وإنتي طيبه

Dr.Mohammed Gohary يقول...

محاسن
أوبااااااا
تصدقي
إنتي بالذااااات كنت خايف أكتب الموضوع دا وأحط الصورة دي عالمدونة علشان عارف هتعملي فيا إيه
هههههههههه وأهو حصل ههههههههههه
أوباااااا
ليه شايفاني شوبير ماسك 10 مناصب
هتفتحي عنين الضرايب علينا ليه بس
سدي بوجك دي البوج ده مش علشان توشتومي بيه البوج دي علشان تتكلمي بيه إوبس
ههههههههههه
باطنة إيه اللي خلصت؟
لسه يا حاجة إمتحاني ف 8-1 وخودي عندك 15 يوم عمى لحد ما نخلص ياااارب على خير
ربنا يستر

أيون إنتي مقصرة بس أعمل إيه !! بحبك تقولي إيه بقا مضطر أستحملك
هههههههههه ربنا يعينك يارب ويوفقك في حياتك ويخليلك بيرو
عارف أنا مشاغلك كترت بقيتي نجمة وبتاع وطلعتي ف التلافازيوون
هههههههههههههههههههه

كل سنة وإنتي وكوووول الأسرة وحبايبك بخير ياااااا رب

أسيب الطب طاب إيدي على كتفك أشتغل إيه تاني
خلينا ف اللي نعرفه أحسن
ههههه بقا لو سبته ربنا بيحبكم
ليه عمرك شوفتي ضاكتور بيهزر زيي
هههههههههه
كل سنة وإنتي طيبه يا أرق أخت
بوسيلي بيرو علي ما أشوفه على خير يااااا رب
خالص التقدير
يا نجمة (وش بيغمز) .

Dr.Mohammed Gohary يقول...

محاسن
أكشن تاني مرة
يالهوي يامحاسن
وقعتيني ف إيد اللي مبيرحمش
أنا كدا هتبعزق
لا لا لا
لطفي الجو أنا مش قدها
وبطلي الإسفينات بتاعتك دي
هههههههههههههه
ربنا يستر
هبقا ألبس واقي ضد الرصاص
أصلي عارف نهال قتالة قتله
مش فري كيلر وبتاع
وأردهالك ف أقرب فرصة
وأقف برضو أشجع وأهدي النفوس
هههههههههههه

Dr.Mohammed Gohary يقول...

جيلان
كل سنة وإنتي طيبة
ربنا يخليكي يااااا رب
أتمني تكون القصيدة عجبتك بجد
والناس يوصل لها كلامي
كل سنة وإنتي بألف خير والأسرة وجميع أحبائك
خالص التقدير

Soul.o0o.Whisper يقول...

تصدق بالله ....


أنا أتخضيت أول ما شفت الصورة
قلت لااااااااااااااا
هو أكيد ملزقها...


ابص أبص ..لحد ما احوليت
لا يا جماعة .... دى الصورة بجد...



كنت عاوزة أنط من المدونة بأى شكل
اه .. أصل أنا ركيكة و مش حمل الصور دى....



كنت فاكراك بؤ بس ...
بس طلعت جباااااااااااار
إيه دا يا كابتن..؟؟؟



لا بعد كدا ماعدليش كلام معاك
اه
احنا ناس بتخاف على شرفها
هههههههههههههههههههههه




و مبارك يا عيدى
و مبارك يا سيدى
و مبارك رمضان أكتوبر
مبارك مبارك مبارك

ههههههههههههههههههههههههه






ياترى يا دوك فى علاقة بين الصورة و امتحان الباطنة؟؟؟

و لا بتجرب عملى؟؟؟






و ادعيلى بئا أحسن شكلى مش هأعيد السنة دى



خالص تحياتى

Dr.Mohammed Gohary يقول...

soul
أهلا بيكي


تصدق بالله ....
آمنت بالله
----------------------

أنا أتخضيت أول ما شفت الصورة
قلت لااااااااااااااا
هو أكيد ملزقها...

اتخضيتي لييه شوفتي توعبان ههههههههههه

لا والله ما لزقتهااااا
ليه صعبة أوي مش للدرجادي يعني دا دبيحة هيا واحدة هههههههه قوليلي لو ظاهرة عندك حاجة تانية علشان آخد بالي

----------------------------

ابص أبص ..لحد ما احوليت
لا يا جماعة .... دى الصورة بجد...


إحوليتي ليييييه دا الجوهري واضح يعني ويري بالعين المجردة أو بعدشة مصغُّرة مش مستاهلة حول ألف سلامة عليكي


آه بجد أنا الجوهري
وبدبح دبيحة


----------------------------



كنت عاوزة أنط من المدونة بأى شكل
اه .. أصل أنا ركيكة و مش حمل الصور دى....


هههههههههههه تنطي
زي الكوره الجلد هههههههههههه

ليييييه فاكراها طيارة قال تنط قال


انتي ركيكة ركة أنا عااارف

يخربيت كدا
---------------------------


كنت فاكراك بؤ بس ...
بس طلعت جباااااااااااار
إيه دا يا كابتن..؟؟؟

أنا بوء
اخص عليكي
أنا جبااااار
جباااااااار وماشي ف البلاد جبار
أنا كان لسالي سومين ومتنزل صورتي عالجنية بس يلاااا الظروف بقا
--------------------

لا بعد كدا ماعدليش كلام معاك
اه
احنا ناس بتخاف على شرفها
هههههههههههههههههههههه



نعم نعم

ليه ان شاء الله

شايفاني شربت الدبيحة حاجة أصفرااا وشايفاها يعني لابسة جيبة؟؟
هههههههههههههه

قال خايفة علي شرفها قال

عيب عليكي

أنا الجوهري
مش بتاع لف
بتاع دوراااااان بث
هههههههههههههههههههه

-----------------------------
و مبارك يا عيدى
و مبارك يا سيدى
و مبارك رمضان أكتوبر
مبارك مبارك مبارك

ههههههههههههههههههههههههه


ههههههههههههههههههههه
عيد مباارك أدام الله عزه ههههههههههه
---------------------------

ياترى يا دوك فى علاقة بين الصورة و امتحان الباطنة؟؟؟


طبعا في علاقة
أنا مش قادر أقطع الكتاب فبقطع في أي حاجة تقابلني
لقيت حاجة عاوزة تتقطع قلت يا محاسن الصدف
هههههههههههههههههههه

------------------------------


و ادعيلى بئا أحسن شكلى مش هأعيد السنة دى

حاضر
يارب أاااا.............
طاب أقول يارب ايه
ههههههههههههههههههههههه
يارب إعملها كل اللي تعوزه

ههههههههههههههههههههه

ليه بس بتقولي دا
إن شاء الله تعيدي وتزجططي وتبجي زي الفوووول هههههههههه ولا بلاش الفوووووول أصل بيزعلك

أقولك
عيد مبارك أدام الله عزه هههههههههههههه

كل سنة وانتي طيبة

لا حرمني الله من تعليقاتك أيتها الرائعة

خالص التقدير

نـــــور يقول...

ايه ده البوست بتاعك نفس العنوان بتاعى :)

ازيك ياجوهرى كل سنه وانت طيب
وعيدك سعيد ان شاء الله

زهرة الجنة يقول...

ازيك يا محمد
كل سنة وانت طيب وعيد سعيد عليك
وعلي كل اسرتك

كده برضه اقولك لو شفت الأضحية مش باكل تروح تخليني اشوف شيء افزع
ايه اللي انت عاملة ده

خلتني اغير فكرتي عن الدكاترة اوعي بقي تتخصص جراحة (:

ربنا يوفقك يارب في باقي الأمتحانات
وتكون دكتور شطور

عيدك سعيد ومبارك ونظيف(:

كرانيش يقول...

يا قاسى يا راجون
ايه ياابنى ده

وجالك قلب
؟؟؟

الله معك فى كل الامتحانات يااااااارب

بذرة امل يقول...

هههههههههه
كل سنة وانت طيب يا دكتور
الصورة تحفة والتصميم كمان
انا شكلى هشك انت فى طب بشرى ولا طب بيطرى

ربنا يعود عليك الايام بخير

Dr.Mohammed Gohary يقول...

باش مهندسة حبيبة
يافندم يحصلنا عظيم الشرف إننا نشترك في شيء واحد
أنا زي القرد
تمام الحمد لله
كل سنة وإنتي طيبه يا جميل
وعيد سعيد علي كل أمة محمد يارب

م/ الحسيني لزومي يقول...

تقبل الله منا ومنكم
وكل عام وانتم بخير
--------
ياعمي فين اللحمه انا مستني...

FreeKiller يقول...

ازيك يا بوحة
احم احم
اقصد يا جوهري
كل سنة و انت طيب
متبعت بقى حتة م الخروف ده ف اوف لاين و للا ف كومينت

Dr.Mohammed Gohary يقول...

زهرة الجنة
أحلي زهرة
كل سنة وإنتي طيبة يااااارب دايما
لا لا لا لازم تجمدي كدا
مش فزيع أوي على فكرة
ههههههههههه
فكرتك إتغيرت عن الدكاترة؟!!
أوباااااا وبقا رأيك الجديد إيه؟!
بصي أنا ناوي جراحة أو أطفال ربنا يسهل محدش عارف الأيام مخبية إيه

ربنا يستر ويسهل وأبقا دكتور زي الفل
ربنا يستر ف الإمتحانات الجاية

عيد مبارك شريف نظيف كله جمال وكمال وسرور مع تحيات الحزن الوطني
وش بيغمز
خالص تقديري

Dr.Mohammed Gohary يقول...

كرانيش
ياااااااه عاش من شافك
والله وحشتنا تعليقاتك ياشيخة

راجووون
أوبااا
لا لا لا بيروسول لو سمحتششي
ههههههه
جالي قلب!!!
الأهلي حديد وأنا قلبي حديد
طبعا جالي قلب لو مدبحناش ف مناسبة زي دي ندبح إمتا ؟!!
ههههههه
كل سنة وإنتو طيبين ماااااء

ربنا يتقبل ومتشكر أوي
خالص التقدير

Dr.Mohammed Gohary يقول...

بذرة أمل
كل سنة وإنتي بألف خير وسلام يارب

ربنا يخليكي
لا لا لا أنا الجوهري ف طب بشري مش بقري مع كامل الإحترام لإخواتنا الفيتس

متشكر عالمرور والنجدة كمان

Dr.Mohammed Gohary يقول...

باش مهندس لزومي
كل سنة وحضرتك طيب
وربنا يعيد عليكم الأيام بخير


اللحمة جاهزة ياباشا
إديني العنوان يصلك مندوبنا لحد باب البيت
تحبها مشوية ولا مسلوقة ولا مش مطبوخة ولا كوفته
كولو موجود آز يو ليك
ههههههههههه

كل سنة وحضرتك طيب

Dr.Mohammed Gohary يقول...

إزيك يا كوته يابنت طنط حلويات
إحم إحم
قصدي يانهال

خروف إيه يابت دا عجل يعني
small gamossa or mini bufallo
يخربيت الجهل
تلاقي اللينسز عايزة تتمسح
كيكيكيكيك
حااااااضر ياستي جيتي ف جمل
وآدي
حته من الريش
اللي هيا أحسن وأطعم لحمة ف الدبيحة
وكمان حتة أهي علشان ترومي عضمك وتجمدي كدا وميغمنش عليكي تاني
يلا .. أي خدمة
إياكش يتمر
كل سنة وإنتي والعيلة بخير يارب

FreeKiller يقول...

مش هتبطل تسييح بقى يا جوهري
بقى اقول لك ما تسيحش اني اغمن عليا
الاقي نص سكان المعمورة مقابلني عالنت و ف الشارع يقولولي الف سلامة
عرفتوا منين؟
هيكون من مين طبعا
الجوهري
و تحطها ف كومينت كمان
لا يا خي عييييييييييب عليك
اعمل لها بوست احسن
عموما استعد
الجرعة التانية جاية
ياااااهووووووو
هات بقى اللحمه عشان الحق ارم عضمي
وروح ذاكر الباطنة و انجز

Dr.Mohammed Gohary يقول...

فري كيلر
بت يانهال
وربنا ماقلت لحد من سكان المعمورة نوهائي ولا حتي المنتزه
وش بيستعبط
هيا محاسن وبس والكلام جه بالصدفة آه ورحمة جوز عمتي
بس إنتي مش تايهة عن محاسن علطول بتهدي النفوس

أما بالنوسبة للكومينت أنا غلطان إني عاوز أرووم عضمك بدل هشاشة العظام اللي إنتي فيها
إخص عليكي وألف إخص وبينهما إخصين متشابهين
قصيدة إخص للمتنبي
وهذا هو البيت الذي قرف صاحبه
وقعد يرجع بقا وليله

أنا بس قولت الناس لما تعرف هتزورك بقا ويدوكي عيدية بقا وتلمي فلوس وعلب شيكولاته وبتاع ونقسم بالنص أنا تلت تربع وإنتي ربع ههههههههه


جرعة تانية!!!
أنا مشوفتش الأولانية شكلك إتغابيتي يا ست هانم وأنا مواخدش بالي
صوح ولا إييييه؟
والنبي يانهال خفي الدوز

لحمة بعد الدبش دا!!
إمشي
ولا أقولك تعالي علشان متصعبيش عليا
إديني العنوان يصلك مندوبنا حتي باب البيت بس إدفعيلو مصاريف الشحن
ههههههههههه
كل سنة وانتي طيبه يا نوني
وعلي رأي نجاة هانم
لا لا لا لا تقفشي
إني كنت بضوحك معاكي
نياهاهاهاها

ربنا يعيد عليكم الأيام بخير
ودعواتك يا عزيزتي

l0ma يقول...

ايييييية دة دة خروف بجد انا فكراك بتهزر حرام عليك دة انا بهرب منهم فى الشارع تجبهوملى لحد هنا
اللة يسامحك
يلا كل سنة وانت طيب وامرى للة

Dr.Mohammed Gohary يقول...

لوما
نعم
خروف إيه بس دا عجل مأطأط
مش خروف خالص باين من حجمه يعني
بتهربي من الخروف ف الشارع!
ليه دا المعيز والخرفان مش بتعض هههههههههههههههههههههههههههههه
كل سنة وإنتي طيبه وربنا يعيده عليكي بالخير إنتي والوالده وأيمن ياااااارب

غني يابهيه يقول...

اذيك يا دكتوووور
اخبار رحلة اسكندريه ايه
واخبار الامتحانات ايه ؟

كل سنه وانت طيب
يارب

تحيات بهيه

Dr.Mohammed Gohary يقول...

أهلاااااااان درش
وأنا برضو بقول الموضوع مالو منور
كله تمام طلعو ياملك الرحلة وكله ف التمام أنا مطلعتش معاهم للأسف إنشغلت شوية
خلصت أطفال وشكلي هأجل باطنة دعواتك ياملك
كل سنه وبهية وكل ولادها بخير بخااااصة إبنها الدينتست البكري اللي دايما مراعيها
خالص الود والتقدير

غني يابهيه يقول...

ماشى يا برنس
ربنا معاك ان شاء الله فى الباطنه وخلافه

بس كان نفسي تيجي تنور اسكندريه
زى ما بتنور المدونه كده

تحيات بهيه

Dr.Mohammed Gohary يقول...

درش حبيبي
أهلا بيك
متشكر ياجميل
المدونة نورت تاني
متخافش هاجي أكيد هاجي عارف ليه؟ أصل إسكندرية مارية وترابها زعفران
متشكر أوي أوي
دعواتك بقا
تسلملي بهية وزبنا يخليك ليها