٢٣‏/٠٧‏/٢٠٠٨

النهاردة الثورة يا رجااااااااااااااالة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
زوار المدونة الأعزاء ... مرحبا بكم من جديد ... أعتذر عن انقطاعي الفترة السابقة عن المدونة وعن زيارة مدونات الزملاء المدونين وهذا بسبب الإمتحانات المباغتة اللي بتنزل علي الواحد زي الرعد ... تخيلوا الواحد كدا يبقا ماشي في أمن الله يلاقي زوووو إمتحان في وشة يخلص منه يفاجأ بإمتحان تااااني يوم وتاااالت يوم ، و رابع يوم دا حدوته لوحده هههههههههه كان ورايا إمتحانين في يوم واحد تخيلوا !!!!!!!!! ههههههههههههههههه جوز إمتحانات في يوم واحد تقولش جوز جزم ومش أي جزم جزم بنص كمان -مش برباط يعني- لدرجة إني دخلت عالدكتور بتاع الإمتحان الأولاني الشفوي بتاع الأنف وأذن فبقولة يا دكتور والله ورايا حالاً إمتحان روماتولوجي باطنة - دي المادة التانية إمتحان عملي بنشخص حالة وبنتسئل عليها - رد عليا قائلاً مالي وأنا مالي وأنا مالي بالأحزان وأنا مالي وقاااام نافخني في الأسئلة آه والله نفخ نفخ يعني مش أي كلام وأنا خارج كنت بغني في سري- رداً علي مالي وأنا مالي وأنا مالي بالأحزان وأنا مالي- قائلاً مع السلامة مع السلامة يابو عمة مايلة... طبعا أخدت تاكسي -لأن الراجل المستبد بتاع الأنف وأذن عرف إني متأخر ومستجل فقعد يأخرني مزاج عنده كده زي ما يكون غاوي يغلس وخلاص - وطرت علي الامتحان التاني لقيت المعيد بينادي فين محمد أسامة الجوهري يا جدعااااااااااااان طبعاً في آخر ثانية وانا بنهج وجايب بنزين مش عرق وبقوله نعم قاللي كنت فين يا بيه قولتله بنفس طريقة كلامه حضرتك شايفني بنهج وجايب بنزين أهو يبقا لسه جي ولو دققت شوية هتلاقي معني اني بنهج يبقا كنت بجري ياباشا قاللي طب يلا يا لماضة الدكتورة خلصت كل زمايلك وما فاضلش إلا انت ومستنياك علي نااار-علي أساس إنها بتحلق ليهم ولا ايه مش فاهم أنا ولا بتخلص عليهم - طبعاً أخدت نفس عميق ودخلت عالدكتورة سلامو عليكم لقيت اللي وشها قلب ألوان الطيف وقالتلي كنت فين؟؟ أنا قاعدة مستنياك مخصوص وعاوزة أروح وانت اللي ناقص -تلاقيها كانت عاوزة تطبخ ولا حاجة معزورة الست برضو- حكيتلها الموقف قالتلي طايب وقامت خبطاني سؤال مباغت وقّف شعر راسي فقولتلها ليه القسوة دي؟؟ مع ابتسامة بسيطة لتلطيف الجو قامت ضحكت وقالتلي إنت لسه فيك نفس تضحك دانتا فظيييييييييييييع - عرفت منين دي إني فظيع ألا هي فظيع دي شتيمة ولا إيه؟؟ - هههههههههه افتكرت مقولة واحد صاحبي وكنت هموت وأقولها الله يحظّك يا فندم خ خ خ خ خييييييه بس لو كنت قولتها كدة كنت هطرد رسمي فهمي نظمي وهاخد زيرو في الامتحان منعاً للزيرو وحقناً للدماء كتمت الكلمة في نفسي وجاوبتلها عالسؤال انفرجت اساريرها نياهاهاهااااااا - ايه أساريرها دي؟؟ ولازم تنفرج ؟؟ ما ينفعش تعمل زاوية قائمة حتي؟؟- وانشكحت آخر إنشكاح وقالتلي شكلك شاطر بصيت لها بازبهلال لا إرادي وقولت في نفسي دي عبيطة دي ولاإيه ؟؟ استني يا حاجة تلات ثواني وهتطرديني ماهو لو تبطلي النبر بتاعك دا هنمشي كويس ههههههههههه . قامت قالتلي شخصلي الحالة اللي قدامك مسكت الست ست عجوزة عندها حبة حلوين كدا ييجوا 80-85-90 سنة طبعاً الحالة واضح انها شلل في العصب المخي السابع . بس طبعا التشخيص لازم أقول كل حاجة فلازم أسأل الست وأقولها تعمل حاجات قعدت اقولها ارفعي حواجبك تفتحلي بؤها - أقوم أنا لاطم علي طول وقايلها ركزي يا حاجة معايا تقولي لاموأخشة يابني أشلي مش شامعاك أقولها ولا يهمك وفي نفسي خلينا نخلص في اليوم الطين ده ،طبعاً من ملامح الزهق اللي كانت علي وشي بسبب حرارة الجو وصعوبة التعامل مع الست الدكتورة تعاطفت معايا وفي النهاية شخصت الحالة صح وجاوبت علي أسئلتها فابتهجت وانشكحت وانفرجت اساريرها تاااااني-مع انها كانت لميتهم بس رجعوا انفرجوا تاااني- وانبسطت مني وقامت رزعااااني سؤال لوحني ما حطيتش منطق أول مرة اسمع عن حاجة كدا بتقولي دا آخر سؤال تجاوب عليه تاخد الفول مارك وتمشي -هتديهالي في كيسة ولا ايه مش عارف أنا - فابتسمت ابتسامة عريضة تتسع لما بين ميت غمر والزقازيق وقولتلها طب ولو ما جاوبتوش قالتلي لا هتجاوبوا قولتلها ورحمة سيدي المنصوري ما أعرفه هو أنا لو عارفه هعز عن حضرتك حاجة يا دكتورة ماتت علي نفسها من الضحك قولنلها ما جاتش عليه بقا ضحكت وقالتلي انتا دانتا مصيبة هتبقا دكتور نصاااب نياهاهاهاهااااااا وقامت مدياني الورقة بتاعة الدرجات وقالتلي حط درجتك هههههههههههههه أول مرة آخد فول مارك في امتحان شفوي من يوم ما دخلت الكلية دي ههههههههههه قالتلي يلا عاوز حاجة تاني قولتلها دا القعدة مع حضرتك ما يتشبعش منها ماتت علي نفسها من الضحك وقالتلي امشي يااااض امشي بدل ما أنقصلك الدرجة قولتلها وعلي ايه الأرزاق علي الله سلامو عليكم من كتر الضحك ما قدرتش ترد السلام . رجعت البيت وطبعا بذاكر لامتحان يوم الخميس ورحت الامتحان وامتحنت واتشخرمت- نفس معني اتنفخت بس في رواية أخري- وأخدت باقي الخميس أجازة ورجعت زاكرت الجمعة لامتحان السبت ورحت الامتحان وطبعا يوم السبت أجازة مافيش مواصلات ولا نيلة بعد غلبة وصلت لقيت دكتور التروبيكال بيقول : ما فيش امتحان،أجلته للأحد الأسبوع القادم طبعا الدم طلع في نافوخي ورديت: طب ما تقولوا من الاول يعني نتنفخ وفي الاخر ما نمتحنش قاللي مزاجي ما امتحنكوش قمت ماشي وطبعا بضرب أخماس في أسداس . يوم الأحد نزلت القاهرة بخلص شوية حاجات في شقة جوز أختي رجعت اتناااااشر ونص بالليل . بعد كده قضيتها نوووم . النهاردة 23 يوليو يوم الثورة أنا سعيد جدا سعيد خالص سعيد بغبااااء سعيد بدرجة تغيظ . أخيراً جالي يوم أنتخة أأنتخلي يومين علشان الأسبوع الجي عندي امتحانات مباغته برضوووو . النهاردة فعلا ثورة ،ثورة علي الامتحانات المباغته هأنتخ لولولولولي وهتفرج علي رد قلبي هتفرج على علي وإنجي وتحيا الثورة

بجد ما بيحسش بطعم الراحة الا اللي كان تعبان وما بيحش بطعم الأنتخة الا اللي كان منفوخ نياهاهاهاهااااااااااا

طبعا بعد الامتحانات السابقة جالي حالة جفاف فكري فظيع حاولت أعالجة ما عرفتش مش نافع معاه محلول الجفاف نوهائي نوهائي فكان لازم أكسر الجفاف دا بأي بوست علشان العملية تطري وتاخد وتدي في الحيلاوة مع بعضيها.

أعتذر للمرة الثانية عن انقطاعي الفترة السابقة لكن ان شاء الله لن يكون هناك انقطاع نوهائي نوهائي.

تحياتي للجميع

دمتم سالمين

د. محمد الجوهري

ملك ميت غمر والسودان والكونغو الدكتاتورية وزيمبابوي وأنجولا وتنزانيا

هناك ٢٨ تعليقًا:

غير معرف يقول...

هههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههه

حمد لله على السلامة ... وانا اقول يا ترى يا هل ترى راح فين ؟؟ ... الغايب حجته معاااااه ... اتاريه يا عينى منفوخ فى الامتحانات!!!!

بس ايه يا عم االامتحانات دى ؟؟!!
و ايه الجماااااال ده ؟؟!!

لاء بتنهج و مقطوع نفسك و لك نفس تهرج و تاخد و تدى كمان مع المعيد .. انا لو منك هى نظرة واحدة كافيه تقول اللى جوايا و تحرق دم اللى خلفوه.

يا عم الضقطورةمبسوطة منك خاااالص اهى و مستنياك على نااااار ( قدرك يا زواااااوى )
يا خبر ابيض عليك ؟؟!!
انت بجد كلمتها كدا .... و الله انت فظييييييييع فعلا !!

لاء .. بجد لالالالالالا .. لاء متقولش .. الكلمتين جابوا نتيجة اهم .. مبروك يا سيدى على الفول مااااارك ( يا نصاااااااب ههههههههههههههههه)

يلا بقى .. مع احلى ثورة و عيش حياتك .. مع تحيات انجى و على

ربنا يوفق فى اللى جااااى .. سلاااام

غير معرف يقول...

ههههههه


بجد يادكتور كل بوست احلى من الى قبله وكمان يادكتور ضحك اول ما ادخل هنا افضل اضحك بردجه كبيره جدا بتعرف يادكتور بجد انك تضحك زوارك بطريقه رهيبه حتى لو هما زعلانين يدخلوا هنا ينسوا كل شىء .


احييك فعلا انك بترسم ابتاسمه جميله اوى .


معقول يادكتور تكون اتكلمت وهرجت كدا هو انت فيك حيل ولا فيك نفس تهرج دا انت كنت جاى اصلا مفيش خالص بس كويس جات بمنفعه . والف مبروك على الفول مارك جدا يادكتور .


بس عارف يادكتور ان شاء الله لما تبقا دكتور بعد عمرا طويل ان شاء الله ولا تقلق لما تكشفى مش توصف دوا لا توصف انهم يكمله معاك ويقعدوا معاك يشفوك يرتاحوا على طول وتضحهكم كدا بس هيخفوا من غير اى دوا .


بس قولى اشمعنى انت يادكتور مستنيك بالتحديد ؟؟؟؟؟؟؟

اكيد فى سر وانا اريد اعرف هذا السر .


وفعلا يادكتور انت بجد فظيع جدا انت محصلتش ابقا علمنى شويه يارات اخد قرص منك ممكن؟؟؟؟

وربنا معاك يارب فى امتحاناتك دايما .

تحياتى ليك بكل خير وباحلى ضحكه .

Dr.Mohammed Gohary يقول...

د.داليا
والله منورة
وأول تعليق كمان
انتي خلاااااااص الامدونة بقت بتاعتك بجد مش هذار


حمد لله على السلامة ... وانا اقول يا ترى يا هل ترى راح فين ؟؟ ... الغايب حجته معاااااه ... اتاريه يا عينى منفوخ فى الامتحانات!!!!


الله يسلمك آه والله منفوخ منفوخ دا بقيت زي المنطاط من كتر النفخ



لاء بتنهج و مقطوع نفسك و لك نفس تهرج و تاخد و تدى كمان مع المعيد .. انا لو منك هى نظرة واحدة كافيه تقول اللى جوايا و تحرق دم اللى خلفوه.

انا قولت بلاش ابصله كدا بدل ما يتسحق ولا حاجة فقولت أمشيها لماضة وأخنق عليه وخلاص



يا خبر ابيض عليك ؟؟!!
انت بجد كلمتها كدا .... و الله انت فظييييييييع فعلا !!

آه والله وبدون ما أزود حرف أو أنقص حرف دا كان ناقص تاخد موبايلي وتكلمني بالليل هههههههههههه
هيا فظيييييع دي شتيمة طايب؟؟؟؟؟؟؟



لاء .. بجد لالالالالالا .. لاء متقولش .. الكلمتين جابوا نتيجة اهم .. مبروك يا سيدى على الفول مااااارك ( يا نصاااااااب

أومال دا احنا قدرا برضو مش أي كلام ههههههههههههههههههه


متشكر علي الزيارة ونورتيني بجد والله

Dr.Mohammed Gohary يقول...

اللؤلؤة المضيئة

كالعادة المدونة نورت بجد والله


ادخل هنا افضل اضحك بردجه كبيره جدا

ما هوا دا اللي يهمني اننا نضحك الناس الحلوة دي



بتعرف يادكتور بجد انك تضحك زوارك بطريقه رهيبه حتى لو هما زعلانين يدخلوا هنا ينسوا كل شىء

لا لا لا بعدين يتقبض عليا علي اني قرش حشيش بس مش قرش هيبقا شوال حشيش ههههههههههه
ربنا يخليكي متشكر جدا




بس عارف يادكتور ان شاء الله لما تبقا دكتور بعد عمرا طويل ان شاء الله ولا تقلق لما تكشفى مش توصف دوا لا توصف انهم يكمله معاك ويقعدوا معاك يشفوك يرتاحوا على طول وتضحهكم كدا بس هيخفوا من غير اى دوا .

بعد عمر طويل ليه هو أنا مش هشوفها ولا ايه دولا سنتين عمي.
هههههههههههههههههههههههه آه أضحك المرضي والمدير يطردني علطول وأشحت أنا بقاااااااااا





بس قولى اشمعنى انت يادكتور مستنيك بالتحديد ؟؟؟؟؟؟؟

انتي عارفه اني وسيم بقا وشكل التنين اللي ضايع من مامته


منا قولت اني كنت آخر واحد والست عايزة تخلص لجنتها الشفوي




وفعلا يادكتور انت بجد فظيع جدا انت محصلتش ابقا علمنى شويه يارات اخد قرص منك ممكن؟؟؟؟

هيا فظيع دي شتيمة ولا ايه؟؟
لا ما فيش اقراص في حقن هيناسبك ولا ايه
هههههههههههههههههههههه
اوعي تكوني تقصدي كورس
هههههههههههههههههههههههه


متشكر جدا عالزيارة ومش هقولك نورتيني لانك عارفه المدونة بتاعتك

تحياتي

semsema يقول...

ازيك يادكتر محمد
عود أحمد بعد الانقطاع
انما ايه الروقاااااان ده
بئه فيه ناس لسه عندها نفس تضحك الايام دي
الواحد من كتر الامتحانات والرعب المسيطر عليه خلاص مش شايف ادامه

انما ايه البوست الهايل ده مش تقول ولا تدي رنج في السي بوكس
مبروك عليك الفووووول مارك ده مش حسد ده أرررررررر
عقبالنا يااااااااارب في الخمستسعتاشر امتحان اللي عندنا ويبطلوا بئه موضة الطرد من لجان الشفوي دي

كل سنة وانت طيب بيوم الثورة واتفرج علي رد قلبي براحتك واقعد ادعي علي احمد مظهر طول الفيلم
وسمعني خلي السلاح صاحي

ميرسي انك ضحكتني في جو الكآبة اللي بعيشه ومنتظرين ابداعات قادمة دمها خفيف
تحياااااااااااااتي

Dr.Mohammed Gohary يقول...

سمسمة هنا يا مرحبااااااااا

عود أحمد بعد الانقطاع
مممممممم أحمد مين؟؟ أنا الجوهري
الزهايمر شكله عالي خوديلك قرص ليفودوبا
ههههههههههههههههههههههههه


انما ايه الروقاااااان ده
بئه فيه ناس لسه عندها نفس تضحك الايام دي
الواحد من كتر الامتحانات والرعب المسيطر عليه خلاص مش شايف ادامه

منا بس باخد فترة نقاهة
يلا ربنا يعديها علي خير



عقبالنا يااااااااارب في الخمستسعتاشر امتحان اللي عندنا ويبطلوا بئه موضة الطرد من لجان الشفوي دي

يااااااااااااااه دولا حبة امتحانات حلوين







ميرسي انك ضحكتني في جو الكآبة اللي بعيشه ومنتظرين ابداعات قادمة دمها خفيف

ودا أهم حاجة عندنا نسمع ضحكتك تنور الدنيا
شكرا علي المجاملة

تحياتي

blue-wave يقول...

ههههههههههههههههههههههههههه
يخرب بيت مخك يا شيخ
والنبى يا شيخ ماتغيب تانى
ونزل بوست كل يوم
شديد وجااااااااااااامد يا جوهرى
وجوهرىىىىىىىى
جوهرىىىىىىىىىىى

Dr.Mohammed Gohary يقول...

ههههههههههههههه
ههههههههههههههههههه

دكتور عمرو
موتني من الضحك
ههههههههههههههههههههه

حااااااضر يا سيدي ربنا يسهل والله
انا بس عندي حاله جفاف فكري

بس ان شاء الله ننزل بوستات

تحياتي ومتشكر عالزيارة
والتشجيييييييييييييييع


متشكر أوي أوي

Bosssssy يقول...

فعلا ياجوهرى مايحسش بالراحة اغلا اللى داق التعب .

اول مرة الاقيك بتقول حاجه بجد من يوم ماعرفتك........

كله هذار فى هذار .........
مش عارفه والله انت هتبقى دكتور ازاى..هههههههههههههههههه

انا شخصيا لو عييت_ بعد الشر عليا _ هتكون انت اول دكتور اروحله عشان اعالج بالضحك ......

ربنا يوفقك وتكون النتيجه كويسه ان شاء الله.......

Pusssssy

Dr.Mohammed Gohary يقول...

أهلااااااااااااااااااا
بوووووووووسي

ازيك

فينك من زمن يا حاجة


مممممممممممممممممممممممممم
يعني دا بس الكلام المهم؟؟؟
ازاي دانا كل كلامي درر وكنوز

ههههههههههههههههههههههههههههههههه





مش عارفه والله انت هتبقى دكتور ازاى.
ههههههههههههه بالبركة
بركة دعا الوالدين
هههههههههههههههههههههههه



ربنا يوفقك وتكون النتيجه كويسه ان شاء الله

ربنا يخليكي

متشكر عالزيارة
بس علي فكرة دي مش الامتحانات الفاينال الفاينال في شهر 10
هههههههههههههههههههههههه
ربنا يستر


تحياتي ليكي
تمنياتي بالتوفيق

دكتور بهــدوء يقول...

أنا مأنتخ
وحاسس بيك
ومتعاطف معاك جداااا
عؤبالكو زينا

Dr.Mohammed Gohary يقول...

عيييييييييييييييييييييييييييش

وخلينا نعيييييييييش

اللهم اجعلنا نأنتخ زيكوووا

علي خيررررررررررررررررررر ياااااااااااااااااااااااااااارب


تحياتي يا حبيبي

FreeKiller يقول...

طول عمري كنت بزعل
عشان تلاته و عشرين يوليو ده بييجي ف الأجازة
مكنتش أعرف إني هحتاجة في الفترة الجاية دي

كان الله ف عون مل ضحايا التسونامي
اقصد
خامسة
بالتوفيق

Dr.Mohammed Gohary يقول...

Free Killer
أهلا بيكي
أخيرااااااااااااا زرتينا
يا نهار ابيض دا النهاردة عيد
هههههههههههههههههههه

فعلا والله ضحايا التسونامي

عؤبالكم كدا ما تطحنوا زينا

تحياتي
ونورتي المدونة

موناليزا يقول...

بالتوفيق وان شاء الله تنجح وبتقدير

Dr.Mohammed Gohary يقول...

أهلا موناليزا

أول زيااااااارة ليكي

ويارب متكونش الاخيرة

متشكر جدا

نورتيني

تحيااااااااااتي

عروسة ننوسة يقول...

احلى ما فى البوةست فيلم رد قلبى بجد الواحد بيستنى يوم الثورة علشان يشوفه

Dr.Mohammed Gohary يقول...

ههههههههههههههه
ايه دا انتي زيي
انا فعلا بستناه برضو


تحيااااااااتي

اسلام صديق يقول...

ههههههههههههههههه


طب والله العظيم الدكتورة دي طيبة


ربنا لا يوعدك بواحد جاوبت معاه كلها حاجة صح من غير ولا غلطة وفرح بيا جدا

ومرضيش يديني اكتر من تلاتين من اربعين


وشايف ان دي احسن درجة ربنا معاك في التروبيكال ذاكر الليشمانيا والملاريا

يمكن تفلح

Dr.Mohammed Gohary يقول...

الأفغاني باشا

طبعا
انا اتخرتقت في التروبيكال

بس الحمد لله
أدينا عايشين ياريس

هههههههههههههههههههههههه

تحياتي
ومنورني
ويااااااااااااااااارب متكونش آخر زيارة

وربنا يوفقك

غير معرف يقول...

check this out mate

your blog is mentioned there

http://shadow.manalaa.net/node/691

Dr.Mohammed Gohary يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور أخي العزيز
ان كنت تحاول التنبيه

لقد رددت عل ذاك الشخص

لك خالص التحية

وربنا يهديه

ولو أني لا أعلم ماذا ضايقه مني أو ماذا اقترفت أو أذنبت في حقه؟؟!! لكن أدعو له الله أن يهديه فنحن في أيام عند الله عظيمة
ونحن في استقبال شهر رمضان أدعو له الله أن يهديه

لك خالص التحية إن كنت تحاول تنبيهي

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

غير معرف يقول...

روح ياشيخ .. يلعن دين اللي يزعلك
ايه ياواد الفرح والمرح ده ..
وبعدين مش لقب دكتور ده حتاخده لماتتخرج والا انت واخده رباني كده ..
والله انت مش فشيخ .. ده انت فشخ المفشوخين
روح ياشيخ بحق رمضان والايام النيلة المفترجة اللي جايه ربنا يعمر بيتك ويزيدك من عطاياه

سلام يابو سوالف

Dr.Mohammed Gohary يقول...

سيدي الفاضل

علشان زعلي ما استاهلش أن انتا تسب الدين
أتحرق أنا فداء للدين لا يهم

لكن عموماً أشكرك لمحاولة تهدئتي ظناً منك اني كنت غاضباً
لكن والله لو تعلم أني عندما يخطيء أحد في حقي بيني وبين نفسي أكون سعيدا لما قلت هكذا
فأمام الله نحاسب وعند الله تستعاد الحقوق وترد المظالم

بالنسبة لحوار لقب الدكتور
واحنا طلبة الدكاترة بتوعنا يعنا الأتساتذة الدكاترة بيقولولنا يا دكاترة
لذلك أعتقد ان باقي الناس المفروض يقولولنا يا دكاترة
وبعدين إحنا في الفرقة الخامسة يعني بنفنش
هههههههههههههههههههههههههههه


والله انت مش فشيخ .. ده انت فشخ المفشوخين
ممممممممممم لا تعليق




روح ياشيخ بحق رمضان والايام النيلة المفترجة اللي جايه ربنا يعمر بيتك ويزيدك من عطاياه

أكرمك الله وأعطاك وأعمر بيتك كما دعوت لي


سلام يا أبو سوالف
ههههههههههههههههههههههههه هيا فين دي ؟؟ دي أيامها راحت
ههههههههههههههههههههههههههه

لك خالص التحية

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

غير معرف يقول...

شكور أخي العزيز
ان كنت تحاول التنبيه

لقد رددت عل ذاك الشخص



where is your reply
can not see anything

Dr.Mohammed Gohary يقول...

رددت عليه في رسالة ؟أرسلتها له

لعل الله يهديه

لك تحيتي

غير معرف يقول...

حلوة نوهائى دى خد حقنة تنفيض والمواضيع هتبقى ميت فل وعشرة ولا نخليهم 14

Dr.Mohammed Gohary يقول...

هههههههههههههههههه

أي خدمة سعادتك

طب مش تبعت عنوانك علشان لو حبينا ناخد حقنتين؟؟؟

ههههههههههههههههههههههههههههه

شكرا عالتعليق

ومنور المدونة تمللي